Hoe verlies ik geen bestanden en foto’s meer?

By 10 November, 2019Bestanden, Foto's, Internet

Bij veel BEEGO opdrachten worden we gevraagd om bestanden terug te vinden, of ze over te zetten naar een ander toestel. Foto’s en documenten worden vaak op de harde schijf van de computer bewaard, eventueel met een kopie op een externe harde schijf. Tegenwoordig is dat achterhaald. We werken immers op verschillende toestellen (denk aan je tablet, smartphone en of computer), en je wilt niet dat je bestanden overal verspreid staan. Bovendien wil je niets kwijtspelen wanneer die computer crasht, of de smartphone gestolen wordt. Ook daar biedt een Google account een oplossing voor: Google Drive.

Google Drive is handig voor het opslaan van bestanden. Via de website van Google Drive kan de gebruiker de clouddienst op alle apparaten met een internetverbinding gebruiken. Google Drive geeft je gratis 15GB ter beschikking, wil je meer ruimte, dan kan je een betalend plan nemen.

 

BEEGO TIPS GoogleDrive

Welk apparaat de gebruiker ook heeft, via de website Google.com/drive kan hij altijd in zijn Google Drive-account.

  1. Ga naar www.google.com/drive
  2. Klik op Naar Google Drive.
  3. Log eventueel in met uw Google-account.
    • Typ uw gebruikersnaam (het e-mailadres dat gekoppeld is aan het Google-account).
    • Klik op Volgende.
    • Typ het bijbehorende wachtwoord.
    • Klik op Volgende.

De eerste keer dat je de website bezoekt, kan je een rondleiding volgen. Klik op de blauwe cirkel om door de rondleiding te navigeren en klik tot slot op Ga naar Drive.

Je kan op Google Drive ook automatische synchronisatie van jouw bestanden instellen. Dit betekent dat Google Drive automatisch back-ups zal maken van  documenten en afbeeldingen in geselecteerde mappen op je computer. Dit is handig omdat je dan op de klassieke manier in mapjes kan blijven werken, maar die mapjes worden ook in Google Drive bewaard. Daarvoor moet je het programma ‘backup and sync’ downloaden van Google:

  1. Surf naar Google Drive
  2. Login met jouw Gmail account
  3. Klik rechtsboven op 
  4. Klik op 
  5. Klik rechtsboven op 
  6. Kies voor ‘back up and sync installeren’
  7. Kies voor 
  8. Lees de voorwaarden en klik op 

Na de installatie van het programma log je in met je Google account. Vervolgens kan je instellen welke mappen je ook in google drive wil bewaren.

Hoe kan je dan handmatig back-ups maken?

  1. Ga naar Google Drive
  2. Log in met jouw Gmail account
  3. Klik op 
  4. Wilt u een bestand uploaden kies dan voor 
  5. Wilt u een hele map uploaden kies dan voor 

 

Ik vond deze tip bruikbaar?

Bij BEEGO staan er verschillende slimme studenten klaar om u uit de nood te helpen. Al onze studenten werden nauwkeurig geselecteerd zodat ze u kwalitatieve hulp bieden.

Bekijk onze video

BEEGO help me

Heb je hulp nodig?

Heb je hulp nodig naar aanleiding van dit artikel? Onze studenten komen je graag helpen, vanaf 22 euro komen ze al naar je thuis. Probeer het gerust een keer!

Onze video

Stel hier je vraag