Ontdek hier alle details over BEEGO en hoe wij u kunnen helpen.

WAT DOET BEEGO?

Wanneer u een probleem of vraag heeft over uw computer, smartphone, tablet, digitale televisie, printer …  kan u BEEGO inschakelen voor een betrouwbare oplossing. 

BEEGO stuurt slimme informatica-studenten aan huis, in en rond verschillende steden in Vlaanderen.

We selecteren de geschikte student voor uw probleem of vraag ter plaatse om samen met u op te lossen. Dat kan gaan over MS Windows, Apple, smartphones, printers, email instellingen, … Niet alleen lossen we zo uw probleem op, de student zal u ook een uitleg geven zodat u de gelegenheid heeft om bij te leren. U kan dus BEEGO ook inschakelen als u gewoon een uurtje uitleg wenst over een bepaald onderwerp, zoals veiligheid op internet, de nieuwste functies van uw smartphone leren kennen, of bijvoorbeeld een goede methode om al uw foto’s netjes te bewaren zonder dat uw geheugen steeds volloopt. Voor al uw digitale vragen kan u bij BEEGO terecht.

BEEGO heeft als doel de digitale kloof te verkleinen. We  helpen mensen in een wereld die alsmaar digitaler wordt. Hiervoor bieden we begeleiding, op maat en aan huis.

HOE WERKT BEEGO?

U maakt gebruik van BEEGO door te bellen naar ons centraal nummer. U wordt persoonlijk geholpen zodat voor uw specifiek probleem de student met de juiste kennis wordt ingepland.

Na uw oproep komen we snel  ter plaatste, op de afgesproken moment. Indien u lid bent van BEEGO krijgt u tal van voordelen. Kijk op onze tarieven-pagina voor meer info over lidmaatschap.

BEEGO studenten zijn actief in verschillende steden in Vlaanderen. Kijk op beschikbaarheid of er studenten in uw postcode actief zijn. De studenten verplaatsen zich bij voorkeur per fiets, op een milieubewuste manier, zonder tijd te verliezen in de files.

Voor mensen die buiten bereik wonen heeft BEEGO een aantal Hotspots ingericht in de stad. Dit zijn centrale locaties waar we mensen op afspraak ontvangen voor persoonlijke hulp op de eigen toestellen. Kijk op hotspots voor meer info.

Onze studenten worden nauwkeurig gescreend. Stuk voor stuk zijn het jonge mensen die hun doorgedreven technische vaardigheden ook in mensentaal kunnen overbrengen, zodat u als klant een zo goed mogelijk begrip krijgt.

Aangezien we met studenten werken kunnen we BEEGO voordelig aanbieden. BEEGO is er voor iedereen.

 

WAAROM BEEGO?

Digitaal is het nieuwe normaal.

De overheid, scholen en bedrijven zetten massaal in op digitalisering met als doelstelling de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening verbeteren, en te besparen door efficiëntiewinsten te boeken. De tijd waarin mensen het overschrijvingsformulier onderaan een factuur invulden en gingen bussen bij de bank, ligt lang achter ons. Vandaag de dag nemen we onze smartphone erbij en binnen een aantal seconden is het bedrag overgeschreven. Ook mobiel betalen via services als Payconiq is flink in opmars, het einde van cash geld is nu stilaan in zicht.

Maar is iedereen wel mee met deze radicale digitalisering,  en hebben we überhaupt een keuze?

Uit onderzoek van de gezinsbond blijkt dat niet iedereen kan volgen, en de cijfers zijn ietwat ontstellend. Om er één veelzeggend voorbeeld uit te halen: 1/5 gezinnen kan/wil niet omgaan met email en bij ouderen is dat zelfs 1/3.

Mark Prensky, Amerikaans schrijver en gerenommeerd spreker over opvoeding, situeert de digitale kloof in het jaar 1985, het begin van de digitale revolutie. Prensky maakt het onderscheid tussen digital immigrants of personen van voor 1985, en digitale natives, zij die opgroeiden in het digitale tijdperk.

Digital immigrants leerden omgaan met nieuwe technologie toen zij reeds volwassen waren. Zij hebben zichzelf de technologie moeten aanleren, en gaan er bijgevolg op heel andere manier mee om dan de natives. Digital immigrants zijn constant onder de indruk van technologie. Typisch: ze vergelijken bijna altijd vandaag met wat vroeger anders was.

Digital natives zijn met de moderne technologie opgegroeid en gaan er vlotjes mee om. Natives zien technologie niet als exotisch maar als iets wat even dagelijks is als water. Het is aangeboren, gewoontjes, – en al zeker niet aangeleerd.

BEEGO heeft als missie de digitale kloof te verkleinen door digital immigrants te laten begeleiden
door digital natives. Dit op een toegankelijke, snelle en voordelige manier.

WIE ZIJN WIJ?

BEEGO werd opgericht door Frederick Scraeyen, Manno Evrard,en Wietse Nauwelaerts. Alle drie erg gedreven impact-ondernemers met één doel: de digitale kloof verkleinen.  Betty Van Gestel is onze klantenfluisteraar. Ze is zelf 50+, maar erg bedreven met computers. Bij haar zijn onze klanten én studenten in goede handen. Laurens, Bas en Ruben ondersteunen Manno met de ontwikkeling van ons platform BEECLOUD. Dit platform zorgt ervoor dat onze planning altijd goed verloopt en de studenten steeds zoals afgesproken ter plaatse zijn.

Samen streven wij naar 100% tevreden klanten!