Ontdek hier alle details over BEEGO en hoe wij u kunnen helpen.

WAT DOET BEEGO?

BEEGO heeft als doel de digitale kloof te verkleinen. We  helpen mensen in een wereld die alsmaar digitaler wordt. Hiervoor bieden we begeleiding, op maat en aan huis.

Wanneer u een probleem of vraag heeft over uw computer, smartphone, digitale televisie, digitale thermostaat, … kan u BEEGO inschakelen voor een snelle oplossing.

BEEGO doet beroep op een team van slimme studenten. We sturen de geschikte student voor uw probleem ter plaatse om samen met u het probleem op te lossen. Niet alleen lossen we zo uw probleem op, de student zal u ook uitleggen wat het probleem juist is zodat u de gelegenheid heeft om bij te leren. U kan dus BEEGO ook inschakelen als u gewoon een uurtje uitleg wenst over een bepaald onderwerp, zoals veiligheid op internet, de nieuwste functies van uw smartphone leren kennen, of bijvoorbeeld een goede methode om al uw foto’s netjes te bewaren zonder dat uw geheugen steeds volloopt. Voor al uw digitale vragen kan u bij BEEGO terecht.

HOE WERKT BEEGO?

U maakt gebruik van BEEGO door te bellen naar ons centraal nummer. U krijgt geen helpdesk aan de lijn maar u wordt persoonlijk geholpen zodat voor uw specifiek probleem de student met de juiste kennis wordt uitgestuurd.

Na uw oproep komen we  snel  ter plaatste. Indien u lid bent van BEEGO staan we zelfs binnen de 24 uur aan uw deur. Als u geen lid bent trachten we toch u zo snel mogelijk verder te helpen. Kijk op onze tarieven-pagina voor meer info over lidmaatschap.

BEEGO werkt voorlopig enkel in en rond de Antwerpse ring. De studenten verplaatsen zich per fiets, zodat we snel ter plaatste komen, op een milieubewuste manier.

Onze studenten worden zeer nauwkeurig gescreend. Stuk voor stuk zijn het jonge mensen die hun doorgedreven technische vaardigheden ook in mensentaal kunnen overbrengen, zodat u als klant een zo goed mogelijk begrip krijgt.

Aangezien we met studenten werken kunnen we BEEGO voordelig aanbieden. BEEGO is er voor iedereen.

WAAROM BEEGO?

Digitaal is het nieuwe normaal.

De overheid, scholen en bedrijven zetten massaal in op digitalisering met als doelstelling de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening verbeteren, en te besparen door efficiëntiewinsten te boeken. De tijd waarin mensen het overschrijvingsformulier onderaan een factuur invulden en gingen bussen bij de bank, ligt lang achter ons. Vandaag de dag nemen we onze smartphone erbij en binnen een aantal seconden is het bedrag overgeschreven. Ook mobiel betalen via services als Payconiq is flink in opmars, het einde van cash geld is nu stilaan in zicht.

Maar is iedereen wel mee met deze radicale digitalisering,  en hebben we überhaupt een keuze?

Uit onderzoek van de gezinsbond blijkt dat niet iedereen kan volgen, en de cijfers zijn ietwat ontstellend. Om er één veelzeggend voorbeeld uit te halen: 1/5 gezinnen kan/wil niet omgaan met email en bij ouderen is dat zelfs 1/3.

Mark Prensky, Amerikaans schrijver en gerenommeerd spreker over opvoeding, situeert de digitale kloof in het jaar 1985, het begin van de digitale revolutie. Prensky maakt het onderscheid tussen digital immigrants of personen van voor 1985, en digitale natives, zij die opgroeiden in het digitale tijdperk.

Digital immigrants leerden omgaan met nieuwe technologie toen zij reeds volwassen waren. Zij hebben zichzelf de technologie moeten aanleren, en gaan er bijgevolg op heel andere manier mee om dan de natives. Digital immigrants zijn constant onder de indruk van technologie. Typisch: ze vergelijken bijna altijd vandaag met wat vroeger anders was.

Digital natives zijn met de moderne technologie opgegroeid en gaan er vlotjes mee om. Natives zien technologie niet als exotisch maar als iets wat even dagelijks is als water. Het is aangeboren, gewoontjes, – en al zeker niet aangeleerd.

BEEGO heeft als missie de digitale kloof te verkleinen door digital immigrants te laten begeleiden
door digital natives. Dit op een toegankelijke, snelle en voordelige manier.

WIE ZIJN WIJ?

BEEGO werd opgericht door Frederick Scraeyen.

Frederick studeerde in 2005 af als industrieel ingenieur ICT. Tijdens zijn studies verdiende hij reeds een centje bij door mensen te helpen met computerproblemen. De blije gezichten die hem dat opleverde gaven erg veel voldoening.

Na zijn studies werkte hij in de telecommunicatie sector in een erg internationale omgeving. Hierdoor werden zijn zin in avontuur en de wereld verkennen verder aangewakkerd. Gecombineerd met zijn passie voor de fiets ondernam hij in 2015 een fietstocht van 6 maanden door het Andesgebergte in Zuid Amerika.

Teruggekeerd van dit avontuur besefte Frederick dat hij iets wou ondernemen met een maatschappelijk belang. De pijlsnelle evolutie en razendsnelle technologische ontwikkelingen stellen ons allemaal voor nieuwe uitdagingen. Hoe kunnen we hier een oplossing voor aanreiken?

Deze insteek samen met zijn passie voor ICT en de fiets liggen aan de wieg van BEEGO: mensen die worstelen met de radicale digitalisering, snellen we te hulp op onze fiets. En nee, dit doen we niet digitaal, maar we sturen jongeren van vlees en bloed aan huis die zich ontfermen over uw digitale hoofdpijn.

Voor alle vormgeving van BEEGO doet Frederick steevast beroep op grafisch talent Lien Van Deuren wiens portfolio je kan bewonderen op lienvandeuren.be