Alles wordt steeds meer en meer contactloos, vandaar dat het tegenwoordig ook sneller en gemakkelijker is om alles via je smartphone te doen. Bijvoorbeeld tickets voor het openbaar vervoer bestellen of je parkeerplaats betalen via je smartphone, allemaal in één app.
De 4411-app
4411 is een app waarmee je zowel tickets voor de NMBS en De Lijn kan kopen als betalen voor het parkeren. De app is enorm handig omdat je kan kiezen om bijvoorbeeld niet herleid te worden naar je bank-app wanneer je wil betalen. Je kan er voor kiezen om die kost toe te voegen aan je gsm-factuur, en die dus later te betalen.
Lees hier hoe je een app installeert.
De eerste opstart
Wanneer je de app voor de eerste keer opstart, heb je een account nodig op basis van je telefoonnummer (dus geen e-mailadres). Als je nog geen account hebt, kan je op de rode tekst “Registreer hier” klikken. Dan begint de registratie voor een account. Daarna kom je op een nieuw scherm uit met alle opties van de app.
De Lijn-Tickets
Je kiest bij de categorie “Openbaar vervoer” voor “De Lijn-ticket”, bij het vak gemarkeerd in het geel. Indien je dit scherm niet ziet maar je ziet een kaart, klik dan eerst onderaan op “4411 Diensten”.
Dan komt u op het volgende scherm uit waar je je keuze voor het type ticket al kan maken.
Als je voor de eerste keer een ticket bestelt via de 4411-app, dan ga je moeten kiezen hoe je betaalt. Wij raden je aan om voor “gsm-factuur” te kiezen, zodat je niet hoeft te koppelen met u bankrekening.
Wanneer u dan op “Koop ticket” tikt krijgt u nog een melding om de aankoop van uw ticket te bevestigen.
Als u dit betaald hebt, dan bent u bijna aan de laatste stap!
Klik links onderaan op “Actueel”, en dan op “Toon ticket” bij het bestelde ticket. Dit is wat u laat zien wanneer u de bus op stapt.
NMBS-Tickets
Wanneer je op het scherm met alle opties kiest voor een NMBS-ticket (indien je dit scherm niet ziet maar je ziet een kaart, klik dan onderaan op “4411 Diensten”), dan word je eerst gevraagd om je gegevens als reiziger in te vullen. Dit is maar eenmalig, je gegevens worden nadien opgeslagen zodat je dit niet nogmaals moet invullen.
Dan kies je voor je type ticket, dit is een ticket naar je eigen keuze. In mijn voorbeeld koos ik voor een standaard ticket. Dan tik je op “Overzicht”.
Op het overzicht kan je nog eens checken of alles wat je hebt ingevuld juist is. Als alles klopt, dan kies je voor “Koop Ticket” om je ticket te bestellen.
Als je dit betaald hebt, dan bent je bijna aan de laatste stap!
Klik links onderaan op “Actueel”, en dan op “Toon ticket” bij het bestelde ticket. Dit is wat je laat zien aan de conducteur.
Parkeerticket
Onderaan kies je voor “Nieuw”. Hier ziet u een kaart met uw huidige locatie op aangeduid. Op deze kaart duidt u de betaalpaal aan in de straat waar u staat geparkeerd.
Klik op de rood omlijnde knop “Voertuig toevoegen” en dan onderaan op de groene knop “Voertuig toevoegen”. In dit scherm geeft u de gegevens van uw auto in en sluit u af met “Voertuig toevoegen”. Daarna selecteert u de nummerplaat.
Om het betalend parkeren te starten dient u nog op “start sessie” te klikken.
Belangrijk om aan te denken is het afsluiten van het betalend parkeren. Als u wil vertrekken met de auto gaat u in de 4411-app onderaan naar “Actueel” en je klikt op de rode knop “Stop”.
Voor meer info over de 4411 app, neem een kijkje op 4411.
Fijne reis!
Bij BEEGO staan er verschillende slimme studenten klaar om u uit de nood te helpen. Al onze studenten werden nauwkeurig geselecteerd zodat ze u kwalitatieve hulp bieden.
Bekijk onze video
Heb je hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij deze tip? Onze studenten komen je graag helpen, vanaf een half uur komen ze al naar je thuis. Probeer het gerust een keer!